Blogger Templates

17 Dec 2011

TITLE OF WHATEVER LAH

Assalamualaikum ^.^
Waalaikumsalam ^^,

tenet slow sikit la. eish dala curi line orang. bersyukur ajela. tadi magrib jannah keluar jap. mak suruh hantar barang kat uma jiran. naik jela moto sebab rumah nyr jauh. jiran jauh la ni. Jannah bagi salam. then ada orang naik kerusi roda bukak sliding rumah dia. dia mintak aku masuk. CIK ZAI !! aku tahu dia lumpurr tapi aku kesian tengok situasi dia. aku bagi barang tu. dia mcm sorok kan tangan kanan dia. aku nak salam serba salah la. jadi aku cium pipi dia. dia tanya aku kerja ke,, aku jawab la. borak la sekejap. tak lama pun sebab aku memang tak reti nak berborak. then aku balik jela. hmm aku sedih laaaa :( aku sedih tengok dia. dia cakap dia kat rumah sensorang. hmm :'( teringat waktu dia sehat. dia datang rumah aku,, dia cakap dekat mak aku yang dia suka aku,, dia cubit pipi aku,, dia pangel aku. aku terasa sangat waktu tu. aku kecik lagi masa tu. SEMOGA ALLAH merahmati hidup dia. tak tergambar kesedihan aku ni. 

oke aku terus cari mood. on9 lakann ! aku tertengok facebook org ni. DP dia pakai songkok ! tengok la profile orang ni. salah 1 status dia


BOSAN ! BOSAN ! BOSAN ! bosan lah hidup ini ! <--- NAUZUBILLAH ! 


Murid : Utz, kenapa bosan hidup ini ? ( brtanya dgn ragu2 )
Ustaz : Astaghfirullahalzim ! ( dgn nada yg tnggi ), knpa kmu berkata bgtu ?
Murid : Ntah la utz, saya rasa bosan la! ( dengan nada yg takut )
Ustaz : okay, utz nak tnya kamu brsyukur ka hidup d dnia ne ?
Murid : Ya dong utz , bersyukur amat deh ! ( tukar bhsa leh p indon , oleh krana 
pgaruh cerita NADA CINTA )
Ustaz : waduh2 ! pndai bhsa indon..alhamdulilah ..nak tahu pa sbb nya ?
Murid : Nak ! Nak ! sgt utz. pa dia ?
Ustaz : Firstly, kmu tdak yakin pd Allah ,, btul bukan ? keduanya kamu kurang 
mngingati Allah , ketiga Kamu sering melkakukn mungkar .betul tidak ?
Murid : ummm,, yaa utz .betul .. maafkan saya utz brkata bgtu..( Menangis 
teresak-esak )
Ustaz : Laaa, jgn mnta maaf kpd utz..minta la pda Allah ..Brtaubt kpdnya..



---> Jangan lah kita brkata bgtu, kerana busan juga mrupakn senjata utma syaitan utk melemahkan iman kita..mari kita sama2 tngkatkan ktaqwaan kpd Allah .. mdh mdhan kita sntiasa mnjdi hambanya yg bersyukur dan taat kpdnya..insyaAllah .



~selamat beramal~


click this ! AL SHABBAB MUSHALAM
ni facebook dia. jadi aku like-2 jela status dia. alamakk malu la dia lepas ni. sebab aku yang promote. haha banyakk la ! aku cuma berpendapat orang yang mcm ni masih wujud dalam dunia remaja. Alhamdulilahh. mungkin ramai lagi cuma aku yang tak perasan. ni merupakan contoh untuk kita. islam pun mengajak kita muhasabah diri. even aku sendiri banyak melakukan dosa setinggi gunung. Astagfirullah..

cehh aku try anta smile kt status dia yang baru ni. suka la tengok dia beribadat dengan cara tu. cuba byg kan if semua orang bertaubat dengan membaca status dia. berapa bynk pahala dia dpt kan ? :)

act,aku nak cari contoh surat berhenti kerja. haha khamis ni nak berhenti la ! sebab nak enjoyy pulak ! hehe !
kerja berhenti sini jom yess sesape yang mcm aku ni,click la kt link tu yekk. share is caring. kahkrukhkrakh !!

oh yeah :D dia like comment smile aku tuhh ! hehe jgn pikir aku ni hape lak. aku tanakk ber"pakwe" ni. cukup aku terkena dan membuat dosa. serikk ! hahh #memekak lagu soley-2 dengan akak aku nihh. aduihh bukak mp3 dgn speaker ayip. hihh ! ayip nak jual hp dy 2 rat kt aku. woihh gaji aku ! habiss lerr cm tuh. alaa gn adik bradik pon brkira. hihi bodek-2
hi curi jap patung ni. bukan la ! just curi amik gambar. kucing tawww !! huhh serabai betul masa ni >.<

No comments:

Post a Comment