Blogger Templates

18 Dec 2011

DOLLY

haii readers. Sekarang 3.37PM. Sambil pinjam "singbox" ayip. And I'm start typing.


pukul 2 tadi bas satria jalan dah. abah dgn mak hantar uda gn afiq kat bustand td. Jannah ? nyelit jela. nak buat apa sensorang kat uma. sesaje dgki uda tadi. "bai-2. abah tinggal kan kau kat bustand. ktwg jejalan mall XD " akak aku mcm tana senyum je. haha fine. lipas kau ejek aku tadi. hujann ^.- abah beli brg kt pacific. tanakk ! tanakk masuk line ! panjang lak uh ! hihi jadi jannah pusing-2 dgn mak. excited sgt sgt tgok baju kids ! semua tempat ktwg belek. semua geledah. eii bila nk dpt ank buah ni ? boleh tgok dy pkai baju nomel-2 mcm td. sweet sgt ! habiss la lw aku dpt rezeki nt,semua aku sapu. mak pon nmpk baby nak dtg dekat. siap jeling kt baby tu. aku lagi excited >,< 
dulu mak suka buat aku mcm doll. baju cecomel mak beli and nak aku pakai. tapi aku jarang nak pakai baju yg mak beli. aku pakai baju simple je. hihi punya la poyo anak mak ni. mungkin mak kecik hati tengok aku mcm tu. so aku jejalan tadi dgn baju yg mak beli. mak suka baju ni sbb comel. tadi pon nmpk baju mcm akak pakai kan mak ? hihi mak puji lagi. oke tmpat yg mak tengok tu tmpat akak nak cari kain tw ! haa ritu dah dtg tp stock tade. kain tu lawa ! kain yg akak dh beli ni biasa je. hope lps aku gaji nt ada stock. dpt la aku berangan dgn kain ^^,
DOLL ? hihi nt aku pun nak buat anak aku mcm doll la. biar mak aku yg berhak buat aku mcm doll. bukan KAU ! wekk ! anak aku pun nt biar aku yg buat dia mcm doll. yg main-2 tu biar aku. bukan orang lain ! paham ?! and bukan lelaki yg belum halal buat anak aku mcm doll. means nak main-2 je. lw mak yg main-2 gn doll,lain kan ? coz kasih syg seorang ibu tak prnh pudar jika nk dibanding kan kasih syg seorang lelaki yg belum tntu mnjadi hak kita. lantakk la sebab aku dah pegang prinsip tu. memang buat masa ni aku lansung tak boleh terima mana-2 lelaki masuk dalam jiwa. nak kata masih berduka,ohh bukan. sebab aku serik and pada aku tak ada apa-2 faedah la. lagi bosan bercinta dgn manusia. bercinta dgn Allah,kita akan perolehi semua nyr. Iman,Akal,Tubuh badan. kan ? manusia ?? hanya mmpu berusaha dan belum tentu lagi ketentuan-Nya mcm mna kan ? oke jgn nak pepaksa aku. aku rimas ! rimas ! phm kn ? aku minta maaf. aku nak berkawan ! bukan nak kau letak perasaan kat aku. jiwa aku sekarang bebudak. means aku masih lagi tak siyes dlm pape. ye ! aku masih dgn sempoi aku. tapi sempoi-2 aku ni,ada minat terpendam ni. hihi aku excited gila lw igt. 
bebudak ? hah aritu ada membe aku ckp "lepas jannah balik plkn msti prgai pon da brubah. tade da nk jadi mcm budak-2 lagi. jumpa kawan baru-2." aku nak tinggal kan perangai aku ni ? mcm sad kan ? aku termenung bila trfikir sal behave aku. biar aku cool kan ? jgn smpai aku "amarah". 

moody je Jannah !! 
lari dari masalah ? itu yg aku buat kan ? aku lari bukan selesaikan ! mcm mne nak selesaikan ?? aku hanya mmpu mendiam kan diri :( aku tak kuat nak lawan masalah tu. apa yg aku buat cuma tolak sikit demi sedikit. itu pun masih berbisa. cuma berkuangn dr sblum ni. aku manusia kerdil. tak mampu ! tak mampu nak berkuasa ke ats org lain. tak mmpu nak megubah takdir. aku pernah trfikir nak hentuk kepala aku. mana tahu aku akan hilang ingatan sal org yg mmberi masalah ? boleh aku mulakan hidup baru tanpa memikir kan "orang yang memberi maslah" tu kan ? apakan daya aku ? aku berdosa sebab menyiksa diri :( jadi aku hanya berusaha merapatkan diri dgn pencipta. Dia yg mmbentuk kehidupan aku. Dia yg berhak atas kesemua ni. setiap yg Dia tarik,Dia telah mmpersiap kan yg lebih balik dr itu. Dia mencipta hikmah di sebalik dugaan-Nya. Dia Maha Adil dan Maha Berkuasa.

hujan makin lebat :'(

1 comment: